Välkomna till Gullebrand

Avdelning för barn 2,5- 4 år

För att säkerställa att alla barn blir sedda och lyssnade på, så kommer vi i största möjligaste mån dela in dem i mindre grupper.

Först och främst har vi delat in dem i två grupper som en del av den dagliga strukturen.
På Gullebrand är allas röst viktig, vi bygger vidare på barnens nyfikenhet och intressen.
Vi utgår från barnens styrkor då alla barn har unika kompetenser och unika bidrag till gruppen. Vi ger barnen förutsättningar att utforska och växa tillsammans med oss. Pedagogerna är närvarande för att på bästa sätt kunna möta barnen i deras frågor och tankar.

I våra lärmiljöer har vi tillgängligt och utforskande material. Målet på Gullebrand är att barnen ska mötas av en lärmiljö som är varierande och utmanande. En miljö som är inspirerande och som uppmuntrar barnens nyfikenhet och kreativitet. På Gullebrand har vi tydliga vrår kopplade till läroplansmålen.

På Gullebrand arbetar
Ann, Jenni, Thésan, Elin och Helena